Lacy Leadership

Success is Near

10. Valmistaudumme Herraa varten'ehtoollinen (1. Kor. 11: 27-34) — Herra'ehtoollinen: ehtoollinen ja ehtoollinen Mietiskelyjä opetuslapsille

10. Valmistaudumme Herran ehtoolliseen (1. 11: 27-34) Ralph F. Wilson ääni (23:50) | Sieger Köder (saksalainen pappi-taiteilija, 1925- ), ”Viimeinen ehtoollinen.”Maalaus on Kristuksen näkökulmasta, joka kohtaa opetuslapsensa. Näet Jeesuksen kasvojen heijastuvan punaviinimaljasta, chi Rho-symbolin rikkoutuneesta leivästä, rististä jne. apostoli Paavali tekee selväksi, että on mahdollista lähestyä Herran pöytää ”arvottomalla tavalla.”Mitä tämä oikein tarkoittaa? Miten voimme […]

10. Valmistaudumme Herran ehtoolliseen (1. 11: 27-34)

Ralph F. Wilson
ääni (23:50) |


Sieger Köder (saksalainen pappi-taiteilija, 1925- ), ”Viimeinen ehtoollinen.”Maalaus on Kristuksen näkökulmasta, joka kohtaa opetuslapsensa. Näet Jeesuksen kasvojen heijastuvan punaviinimaljasta, chi Rho-symbolin rikkoutuneesta leivästä, rististä jne.

apostoli Paavali tekee selväksi, että on mahdollista lähestyä Herran pöytää ”arvottomalla tavalla.”Mitä tämä oikein tarkoittaa? Miten voimme valmistautua Herran ehtoolliseen?

” 27sentähden, joka syö leipää tai juo Herran maljan arvottomalla tavalla, on syypää syntiin Herran ruumista ja verta vastaan. 28 ihmisen tulee tutkia itsensä, ennenkuin hän syö leipää ja juo maljasta. 29 sillä jokainen, joka syö ja juo, ei tunne Herran ruumista, syö ja juo oikeutta itselleen. 30 Sentähden monet teistä ovat heikkoja ja sairaita, ja monet teistä ovat nukahtaneet. 31 mutta jos me tuomitsisimme itseämme, emme joutuisi oikeuden alaisuuteen. 32 kuin Herra meitä tuomitsee,niin meitä kuritetaan, ettei meitä maailman kanssa tuomittaisi. 33 niin, veljeni, kun te kokoonnutte syömään, odottakaa toisianne. 34 jos jollakulla on nälkä, niin syököön kotona, ettei se, kun te kokoonnutte yhteen, johtaisi tuomioon. Ja kun tulen, annan lisäohjeita.”(1. 11:27-34)

ennen kuin harkitsemme syömistä ja juomista arvottomasti, tarkastelkaamme Paavalin opetuksen tekstiyhteyttä.

Korintin rikkaiden ja köyhien jakolinjat (11:17-22)

korinton seurakunnalla oli useita ongelmia yhtenäisyyden kanssa, jossa oli eroja pastoraalisen uskollisuuden (1.Kor. 1:12; 3:1-10), hengellisten lahjojen (1. Kor. 12-14) ja meidän kohdallamme taloudellisen aseman välillä. Ilmeisesti alkuseurakunnan ihmiset toivat usein oman ruokansa seurakunnan kokouksiin, jotka olisivat todennäköisesti kokoontuneet varakkaiden jäsenten suuremmissa kodeissa. He söivät yhdessä Agape-aterian ja sekoittivat yhteisen aterian Herran ehtoollisen viettoon. Jakeet 17-22 antavat meille tilanteen:

” 17 seuraavissa ohjeissa En kehu teitä, sillä kokouksistanne on enemmän haittaa kuin hyötyä. 18 ensiksikin minä kuulen, että kun te kokoonnutte seurakunnaksi, niin teidän keskuudessanne on jakaumia, ja minä uskon sen jossain määrin. 19 ei ole epäilystäkään siitä, etteikö teidän keskuudessanne olisi erimielisyyksiä osoittaaksenne, kenellä teistä on Jumalan hyväksymys. 20kuin te kokoonnutte, ei se ole Herran ehtoollinen, 21sillä kuin te syötte, niin te menette kukin edeltä odottamatta ketään muuta. Yksi jää nälkäiseksi, toinen humaltuu. 22 eikö teillä ole koteja, joissa syödä ja juoda? Vai halveksitko Jumalan seurakuntaa ja nöyryytät niitä, joilla ei ole mitään? Mitä sanon sinulle? Ylistänkö sinua tästä? Ei suinkaan!”(1. Korinttolaisille 11:17-22)

ongelma Korintissa oli se, että rikkaat söivät eteenpäin odottamatta muita-eivätkä edes varmistaneet, että seurakunnan köyhät olivat syöneet tai edes tuoneet ruokaa mukanaan. Köyhät muodostivat todennäköisesti suuren osan seurakunnasta, monet heistä orjia (1.Kor. 7:21-23).

yhteiskunnan luokkajako yleensä pysyi kirkossa. Syömällä ilman köyhiä rikkaat osoittivat äärimmäistä halveksuntaa veljiään ja sisariaan kohtaan. Se oli enemmän kuin töykeyttä. Se oli loukkaus kristillistä ykseyttä vastaan.

Paavali oli kohdannut kirkon jakaumia aiemminkin. Kerran hän oli nuhdellut apostoli Pietaria, joka oli syönyt pakanoiden kanssa Antiokiassa, mutta erottautunut heistä, kun Juutalaiskristityt tulivat Jerusalemista-yrittäen näyttää heille, että hän oli hyvä Juutalainen, joka ei syönyt pakanoiden kanssa (Gal.2:11-14). Ensimmäisen Korintin kirkolle lähettämänsä kirjeen lopussa Paavali kertoo heille:

” ruumis on yksikkö, vaikka se koostuu monista osista; ja vaikka kaikkia sen osia on monta, ne muodostavat yhden ruumiin. Niin on Kristuksenkin laita. Sillä meidät kaikki kastettiin yhdellä Hengellä yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja meille kaikille annettiin yksi henki juotavaksi.”(1. 12:12-13)

Paavalia inhottaa varakkaiden korinttilaiskirkon jäsenten käytös. Voit saada hänen äänensävynsä sanoista: ”mitä minä sanon sinulle? Ylistänkö sinua tästä? Ei suinkaan!”(1. Kor. 11: 22).

ei havaitse kehoa (11:29)

tämän nuhteen jälkeen Paavali antaa ohjeita Herran ehtoollisen asettamisen sanoista (11: 23-26), joita olemme tarkastelleet yksityiskohtaisesti aiemminkin. Sitten hän palaa siihen, miten varakkaat jäsenet eivät piittaa köyhistä. Sen sijaan, että käymme läpi tätä kohtaa jae jakeelta, aloitetaan tutkimusmatkamme jakeella 29, koska siinä on avain Paavalin merkitykseen:

”jokaiselle, joka syö ja juo tunnistamatta ruumista, syö ja juo tuomion itselleen.”(1.Korinttolaisille 11:29, NIV)

” tarkkanäköinen ”(KJV, NRSV) tai” tunnistava ”(NIV, NJB) on dokimazō,” tehdä kriittinen tutkimus jostakin aitouden määrittämiseksi, panna koetukselle, tutkia”, jota käytetään usein metallin aitouden arvioimiseksi.1 Fee näkee tässä merkityksen ” erottaa, erottaa erillisenä ja erilaisena.”2 mutta ymmärtääksemme tämän jakeen meidän täytyy selvittää, mitä Paavali tarkoittaa” ruumiilla.”Tässä on tekstimuunnelma. NIV ja KJV kääntävät lauseen ” Herran ruumis.”, Mutta varhaisimmat kreikkalaiset käsikirjoitukset (joita seurasivat NRSV, NASB, NJB jne.) jättää pois ”Herran”, jonka luultavasti varhainen jäljentäjä sisällytti selittämään sanaa ”ruumis.”3

näen kaksi mahdollista tulkintaa sanasta ”ruumis”:

  1. ”ruumis” viittaa Eukaristisiin aineksiin
  2. , toisin sanoen leipään ja viiniin, jotka edustavat Kristuksen ruumista ja verta. Merkitys on siis se, että viestijät-siis ehtoollista nauttivat-tuomitaan siitä, että he eivät tajua osallistuvansa pyhään ateriaan, ja heidän täytyy toimia sen mukaisesti toisiaan kohtaan huolehtien köyhien ja myöhässä tulleiden tarpeista.

  3. ” ruumis ”viittaa kirkkoon,” Kristuksen ruumiiseen.
  4. ” merkitys on siis se, että viestijöitä tuomitaan siitä, etteivät he ymmärrä Kristuksen ruumiin, so.seurakunnan, muiden jäsenten tarpeita.

pääargumentti ”ruumiille” Eukaristisina aineksina on, että sanan ”ruumis” välittömimmät käyttötavat viittaavat selvästi Kristuksen lihaa edustavaan Eukaristiseen leipään. ”Ruumis ”on eräänlainen pikakirjoitus” ruumiille ja verelle.”4

pääargumentti” ruumiille ”kirkkona on, että viittaukset” ruumiiseen ”välittömässä kohdassa tarkoittavat” ruumista ja verta ”yhdessä, eivät” ruumista ” itsessään. 1.Kor. 10:17: ssä on selvä viittaus ”ruumiiseen”, kuten seurakunnassa — ”koska on yksi leipä, me, joita on monta, olemme yksi ruumis, sillä me kaikki osallistumme yhteen leipään.”Koska jakeessa 16 käytetään selvästi ”ruumista” Eukaristisessa merkityksessä, tiedämme, että Paavali voi vapaasti sekoittaa näitä metaforia samaan aiheeseen.5 näistä kahdesta tulkinnasta pidän toista todennäköisempänä.

Paavali väittää, että Herran ehtoolliseen osallistuminen varmistamatta, että seurakunnan muista jäsenistä pidetään huolta, on ”arvotonta.”Kreikan anaxiōs tarkoittaa” arvottomalla / huolimattomalla tavalla.”6 tällainen osallistuminen merkitsee elämistä vähemmän kuin heidän kutsumuksensa” vaeltaa evankeliumin arvon mukaisesti ” (Fil.1:27; 1. Tess. 2:12; Kol. 1:10; Ef. 4:1; 3. Joh. 6).

syntiä Herran ruumista ja verta vastaan (1. 11:27)

mitä merkitsee synti ”Herran ruumista ja verta vastaan” (jae 27). Se merkitsee teon tekemistä, mikä on epäkunnioittavaa tätä pyhää ateriaa kohtaan, tässä tapauksessa syömällä sitä huolimattomasti ajattelematta toisten seurakunnassa olevien halventamista. Herran pöytä, kuten sitä kutsutaan 1.Kor. 10:21: ssä, on pyhä ja vaatii kunnioitustamme. Jos teemme huolimattomasti syntiä ja sitten odotamme saavamme osamme niistä aineksista, jotka kuvaavat Kristuksen kärsimystä ja kuolemaa syntiemme tähden, olemme ulkokullattuja. Vanhassa testamentissa papit olivat suhtautuneet välinpitämättömästi pyhiin asioihin ja heitä nuhdeltiin siitä:

”asetat saastunutta ruokaa alttarilleni.
mutta kysyt: ”kuinka olemme saastuttaneet sinut?”
sanomalla, että Herran pöytä on halveksittava.”(Malakia 1:7)

vaikka onkin kauheaa tehdä syntiä ”Herran ruumista ja verta vastaan”, niin huomaa kuitenkin, ettei se ole enempää tai vähemmän syntistä kuin muut kristityille tovereilleen tehdyt synnit. Esimerkiksi Paavali kehottaa niitä, jotka pöyhkeilevät niin sanotulla ”vapaudellaan” Kristuksessa tavalla, joka loukkaa tai loukkaa heikompia kristittyjä: ”kun teette tällä tavalla syntiä veljiänne vastaan ja haavoitatte heidän heikkoa omaatuntoaan, teette syntiä Kristusta vastaan” (1.Kor. 8: 12). Jeesus puhui samalla tavalla vertauksessa lampaista ja vuohista (Matt.25:31-46), jossa ”yhden näistä vähimmistä veljistäni” laiminlyöminen oli kuin synti Jeesusta itseään vastaan.

Q1. (11: 29) miksi ”ruumiin erottamatta jättäminen” Herran ehtoollisella on niin vakava synti? Eikö kirkko olisi voinut tehdä pahempaakin?
http://www.joyfulheart.com/forums/index.php?showtopic=493

Tuomio ja kuri (1. 11:29-32)

Paavali varoittaa Korinttolaisia siitä, että jos jatkatte synnintekoa, niin se merkitsee rangaistusta. Rangaistusta kuvataan kahdella sanalla:

  • ”tuomio
  • ” (NIV, NRSV, NKJV) tai ”kadotus” (KJV) jakeessa 29 on krima, ”tuomarin antama oikeuspäätös, tuomiopäätös.”7

  • ”kuritettu ”
  • (NIV, NRSV) tai” kuritettu ”(KJV) jakeessa 32 on paideō,” auttaa kehittämään henkilön kykyä tehdä sopivia valintoja, harjoittaa kuritusta”, tässä kurittaa rangaistuksella, 8 erityisesti sellaista rangaistusta,jonka vanhempi voisi antaa lapselle auttaakseen muovaamaan hänen luonnettaan.

Paavali ei puhu tässä syntiä tekevien korinttilaisten ikuisesta kadotuksesta (kuten KJV: n käännös ehdottaa), vaan oikaisevasta rangaistuksesta, ”ettei meitä tuomittaisi maailman kanssa9.”Heprealaiskirjeen kirjoittaja muistuttaa meitä (lainaten sananlaskuista 3: 11-12):

”’Poikani, älä vähättele Herran kuria,
äläkä lannistu, kun hän nuhtelee sinua,
koska Herra kurittaa niitä, joita hän rakastaa,
ja hän rankaisee jokaista, jonka hän hyväksyy pojakseen.”

kestäkää vastoinkäymiset kurina; Jumala kohtelee teitä poikina. Sillä mitä poikaa isä ei Kurita?”(Heprealaiskirje 12:5-7)

tämä kuri voi kuitenkin olla ankaraa, jos vastustamme sitä, mikä johtaa sairauteen tai jopa ennenaikaiseen kuolemaan.

” siksi monet teistä ovat heikkoja ja sairaita, ja monet teistä ovat nukahtaneet.”(1. Korinttolaisille 11:30)

saatamme ajatella, että tämä on liian ankaraa Jumalaa kohtaan. Hänen pitäisi olla anteeksiantavampi! me itkemme. Ongelmamme on, että vähättelemme synnin vakavuutta. Me puolustelemme itseämme ja sitten ihmettelemme, miksi Jumala ei tee niin.Jumala, meidän isämme, pyrkii muodostamaan meidät omaksi kuvakseen. Me myös maksimoimme kuoleman äärimmäisenä rangaistuksena, kun taas hänen lapsilleen Jumala näkee sen kotiinpaluuna, ei ikuisena kuolemana. Hän käsittelee syntimme, jos emme tee niin, mutta hän haluaa meidän tunnustavan itsellemme, mitä on tehtävä, ja katuvan ilman, että hän kohdistaa painostusta.

Q2. (1. Korinttolaisille 11:29-32) Miksi Jumala on tuominnut rikkoneet osapuolet Korintossa? Eikö sairaus ja kuolema ole aika rankkaa? Miten Jumalan kuri todella vaikuttaa meidän hyväksemme Hepr. 12:5-7: n valossa?
http://www.joyfulheart.com/forums/index.php?showtopic=494

Itsetutkistelu (1. 11:28, 31)

Paavali suosittelee, että ottaisimme tästä vaarin. Hän käyttää kahta sanaa kuvaamaan tätä:

  1. ”tutki” itseäsi
  2. (jae 28), dokimazō (jonka näimme ”erottavana” tai ”tunnistavana” jakeessa 29) ”tutkiaksesi kriittisesti jotakin aitouden määrittämiseksi, pane koetukselle, tutki.”10
    ” ihmisen (”persoona”, antropos) tulisi tutkia itseään ennen kuin hän syö maljan leipää ja juomia”(jae 28)

  3. ” tuomari ”itse
  4. (vs. 31), diakrinō, jota käytetään kahdesti tässä kohdassa tarkoittamaan” arvioida kiinnittämällä tarkkaa huomiota, arvioimalla, tuomitsemalla.”Jakeessa 31 sitä käytetään” Arvioi itseäsi.”Jakeessa 29 se tarkoittaa” tunnistaa ” ruumiin.11
    ” mutta jos tuomitsisimme itsemme, emme joutuisi tuomiolle.”(jae 31)

kahdessa muussa kohdassa Paavali kehottaa itsetutkiskeluun:

” Tutkikaa itseänne (peirazō12) nähdäksenne, oletteko uskossa; testatkaa (dokimazō) itseänne.”(2. 13:5)

” jokaisen tulisi testata (dokimazō) omaa toimintaansa. Silloin hän voi olla ylpeä itsestään vertaamatta itseään johonkuhun toiseen, sillä jokaisen tulee kantaa oma kuormansa.”(Galatalaiset 6:4-5)

Q3. (1.Korinttolaisille 11:28, 31) neuroottisen ihmisen itsetutkiskelu voi synnyttää syyllisyyttä ja itseinhoutta. Missä on tasapaino? Miten voimme harjoittaa itsetutkistelua ja itsetutkistelua, niin että siitä on meissä pikemminkin terve kuin epäterveellinen seuraus?
http://www.joyfulheart.com/forums/index.php?showtopic=495

tunnustus ja katumus

Jeesuskin kannusti pohtimaan, kun alamme palvoa Jumalaa. Tässä on pari säkeistöä – yksi Matteukselta, yksi Markukselta-jotka toimivat toistensa kääntöpuolina:

”jos siis tarjoat lahjaasi alttarilla ja siellä muistat, että veljelläsi on jotain sinua vastaan, jätä lahjasi sinne alttarin eteen. Mene ensin ja sovita veljesi kanssa, tule sitten ja uhraa lahjasi.”(Matteus 5:23-24)

”And when you stand praying, if you hold anything against anyone, forgive him, so that your Father in heaven may forgive you your synts.”(Mark 11:25)

Didache, myöhäiseltä ensimmäiseltä vuosisadalta peräisin oleva kristillinen asiakirja, sanoo Herran ehtoollisen yhteydessä:

” mutta joka Herran päivä kokoontukaa yhteen ja murtakaa leipää ja kiittäkää tunnustettuanne rikkomuksenne, jotta uhrinne olisi puhdas. Mutta älköön kukaan, joka riitelee lähimmäisensä kanssa, tulko sinun kanssasi yhteen, ennenkuin he ovat sovitelleet, ettei sinun uhrisi tulisi häväistyksi…”13 (Didache 14.2)

on merkittävää, että anonyymien alkoholistien 12 vaihetta sisältävät nämä:

  1. ”teimme tutkivan ja pelottoman moraalisen inventaarion itsestämme.
  2. myönsi Jumalalle, itsellemme ja toiselle ihmiselle vääryyksiemme tarkan luonteen.
  3. olivat täysin valmiita siihen, että Jumala poistaisi kaikki nämä luonteen puutteet.
  4. pyysi nöyrästi häntä poistamaan puutteemme.
  5. teki luettelon kaikista henkilöistä, joita olimme vahingoittaneet,ja tuli halukkaaksi hyvittämään heille kaikille.
  6. teki suoria hyvityksiä tällaisille ihmisille aina kun se oli mahdollista, paitsi silloin, kun se vahingoittaisi heitä tai muita.”

(Tiesitkö, että evankeliset kristityt kehittivät nämä 12 askelta?) On eri asia tunnustaa synti. On eri asia katua sitä vääränä ja yrittää oikaista se, jos mahdollista.

roomalaiskatolinen kirkko on monien vuosisatojen ajan vaatinut säännöllistä ripittäytymistä papille ehtoollisen ottamisen edellytyksenä. Vilpittömästi tehtynä tunnustus voi auttaa hengelliseen kasvuun ja voittoon synnistä. Protestantit ovat usein suhtautuneet syntiin aivan liian kevyesti. Pyhän Jaakobin synnistä johtuvan sairauden yhteydessä Pyhä Jaakob kehottaa tunnustamaan ja katumaan, jotta parantuminen olisi mahdollista (Jaakob 5:16).

tunnustus toiselle ihmiselle, kuten tilivelvollisuuskumppanille, on voimakas tapa auttaa meitä käsittelemään suoraan syntejämme. Mutta voimme myös tunnustaa syntimme yksin Jumalalle ja saada syntiemme anteeksiannon (synninpäästö) (1. Joh. 1: 9; Psalmi 32:5; 51:2-5; ). Riippumatta siitä, miten tunnustus tehdään, tunnustus ja katumus ovat ehdottoman välttämättömiä kristillisen elämän kasvulle. Kun hautaamme syntimme, pysähdymme, horjumme ja olemme Isämme rakkaudellisen mutta lujan kurin alaisia.

jos tiedämme elävämme katumattoman synnin kanssa, onko kunnioittavampaa Jeesusta kohtaan olla osallistumatta Herran ehtoolliseen? Kyllä, se on kunnioittavampaa, mutta se on typerää. Olemme Jumalan kurin alaisia, koska pidämme kiinni synnistä riippumatta siitä, otammeko ehtoollisen vai emme. On aika katua ja tunnustaa, ja antaa lastujen pudota sinne, minne he tahtovat. Herran ehtoollinen on muistutus meille siitä, että nyt on aika tutkia itseämme, tämä on päivä päästä takaisin polulle. Paavali kirjoittaa:

” Jumalan työtovereina kehotamme teitä olemaan vastaanottamatta Jumalan armoa turhaan… Minä sanon teille: Nyt on Jumalan suosion aika, nyt on pelastuksen päivä.”(2. 6:1)

Q4. Miten tunnustus ja katumus sopivat itsetutkisteluun? Mihin itsetutkistelu ilman tunnustusta ja katumusta johtaa? Miten tunnustus ja katumus edistävät hengellistä terveyttä ja luonteen muutosta?

http://www.joyfulheart.com/forums/index.php?showtopic=496

miten ehtoolliseen valmistaudutaan

tietenkin jokainen päivä pitäisi aloittaa pohdiskelulla, ripittäytymisellä ja katumuksella. Mutta varsinkin kun tulemme Herran pöytään, on aika ” asioida Jumalan kanssa.”Miten valmistaudumme ehtoolliseen?

  1. jos mahdollista, pidä jonkin aikaa ennen ehtoollisjumalanpalvelusta, kotona tai saapumalla kirkkoon aikaisin. Älä odota pastorin tai liturgin tekevän tätä valmistautumista sinulle. Toisten seurassa oleminen kirkossa on hyvä asia, mutta ei, jos se vie huomion pois tuosta sydämeesi valmistautumisesta, joka on välttämätöntä voidaksesi palvoa Jumalaa oikein.
  2. tutki itseäsi nähdäksesi, oletko synnissä
  3. , joko tunnettu synti tai ehkä jotain, mistä et ole tietoinen. Tämä merkitsee sitä, että pysähdyt miettimään elämääsi. Miten kohtelet läheisiäsi? Miten kohtelet seurakunnassa olevia? Välinpitämättömyydelläkö? Itsekkyydelläkö? Epäkunnioittavasti?

  4. tunnusta kaikki synnit
  5. , tunnetut synnit tai synnit, jotka Jumala tuo mieleesi tutkiessasi itseäsi.

  6. kadu näitä syntejä
  7. ja päätä ryhtyä heti toimiin korjataksesi tekosi tai hyvittääksesi, jos kykenet.

  8. hyväksy Jumalan anteeksianto
  9. . Tämä itsetutkiskelun ja katumuksen aika ei ole antaa Saatanalle lupaa hakata sinua jatkuvasti menneisyyden syntien vuoksi. Hyväksy Jumalan anteeksiannon lupaukset ja usko niihin. Emme katso taaksepäin – syntimme on annettu anteeksi. Odotamme saavamme elää Jumalan kanssa edessämme olevan päivän.

joskus voimme korjata vääryyden, mutta monesti emme, ja sen yrittäminen voi olla haitallista muille ja vaikuttaa itsekkäältä. Joskus meidän täytyy päättää olla tekemättä enää sellaista syntiä, hyväksyä Jumalan anteeksianto ja luottaa hänen lupaukseensa, että hän ”antaa syntimme anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä” (1.Joh. 1:9).

olemme tutkineet yksityiskohtaisesti instituution sanoja,

”tämä on minun ruumiini, joka on sinua varten; tee tämä minun muistokseni…. Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; tehkää tämä minun muistokseni, kun sen juotte.”(1. 11:24-25)

mutta pelkkä sen ymmärtäminen ei riitä. Nyt meidät on kutsuttu elämään elämäämme Jumalan edessä kiittäen hänen uhristaan ja nöyrästi arvostaen hänen anteeksiantoaan. Herran ehtoollinen on suunniteltu Herramme sekä ravita meitä ja saada meidät kasvamaan hänessä.

rukoilen sekä sinun että minun puolesta, että Jeesuksen aikeet Ehtoolliselleen toteutuisivat meissä, seurakunnissamme ja maailmassamme-nyt ja siihen asti, kunnes Jeesus palaa kirkkaudessa. ”Sillä aina kun syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, kunnes hän tulee” (1.Kor. 11:26).

Lord ' s Supper: Meditations for Disciples on the Eucharist or Communion
Available ase-book and paperback.

Rukous

Isä, anna anteeksi ne ajat, kun olen tullut pöytään valmistamatta sydäntäni kommunikoimaan kanssasi. Auta minua ja veljiäni ja sisariani tulemaan luoksesi valmiina palvomaan ja vastaanottamaan sanan ja virkistävän Pyhän Hengen siunaukset. Rakastamme sinua, mutta olemme heikkoja; auta meitä. Jeesuksen nimeen me rukoilemme. Aamen.

arviointi

tämä päättää Herran ehtoollisen Raamatuntutkistelun. Voisitko arvioida tätä raamatuntutkistelua täyttämällä lyhyen katsauksen? Kiitos.
http://www.jesuswalk.com/evaluation/

  1. Dokimazō

, BDAG 255-256. Walter Grundmann, dokimos, TDNT 2: 255-260.

  • Gordon D. Fee (The First Epistle to the Corinthians (New International Commentary on the New Testament; Eerdmans, 1987), s.564.
  • varhaisimmista kreikkalaisista käsikirjoituksista on jätetty pois ”the Lord ’s”, mukaan lukien p46 Alef* B C* 33 1739 copsa,bo jne. Myöhemmät käsikirjoitukset sisältävät sen: Aleph2 D F G K P Ψ useimmissa minisarjoissa se syrp, h, pal goth arm jne. Yhdistyneiden Raamattuseurojen komitea antaa sille {C} varmuusasteen ({A} on korkein, {D} on alhaisin). Metzger (Textual Commentary, s. 562-563) argumentoi ”lyhyemmän lukemisen” puolesta sanomalla: ”ei näytä olevan mitään hyvää syytä selittää poisjääntiä, jos sanat olivat alun perin olleet läsnä.”
  • C. K. Barrett (The First Epistle to the Corinthians (Harper ’ s New Testament Commentaries; Harper & Row, 1968), S. 275) toteaa lopuksi: ”vaikka jae on edelleen ongelmallinen ja epävarma, se on paras, kun otetaan huomioon jakeiden 27 ja 29 rinnakkaisuus … ”ruumiin” (29) tulkitseminen ”Herran ruumiin ja veren” (27) valossa, joka on nyt otettu pikakirjoitusmuotoon.”Leon Morris (The First Epistle of Paul to the Corinthians (Tyndale New Testament Commentaries; Eerdmans, 1958), s. 164) on samaa mieltä.
  • Fee, 1 Corinthians, s. 562-564) esittää tämän kannan vakuuttavasti. FF. Bruce (1 & 2 Corinthians (New Century Bible Commentary; Eerdmans, 1971), s. 115) näyttää omaksuvan tämän tulkinnan.
  • Anaxiōs
  • , BDAG 69. Tämä on yhdyssana a – ” Ei ”+ axios, ”liittyvät ottaa suhteellisen korkea vertailukelpoinen arvo tai arvo, vastaava, vertailukelpoinen, arvoinen, sovi, ansaitsee” (BDAG 93-94).

  • Krima
  • , BDAG 567, 4.

  • Paideuo
  • , BDAG 2.b.A.

  • Katakrinō
  • , ”lausu lause syyllisyyden toteamisen jälkeen” (BDAG 519).

  • Dokimazō
  • , BDAG 255-256.

  • Diakrinō
  • , BDAG 231.

  • Peirazō
  • , ”yrittäkää löytää jonkin luonne tai luonne testaamalla, koetelkaa” (BDAG 792-793).

    Vastaa

    Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.